Agenția italiană antitrust a amendat platforma chineză online Shein cu 1 milion de euro, pentru afirmații ecologice înșelătoare.
„Cunoscutul brand, care activează în sectoarele „moda rapidă” și „moda super rapidă”, a adoptat o strategie de comunicare înșelătoare cu privire la caracteristicile și impactul asupra mediului al produselor sale vestimentare”, a scris autoritatea italiană pentru concurență AGCM într-un comunicat de presă, scrie stirileprotv.ro.
AGCM a declarat că Infinite Styles Services Co. Ltd., o companie care operează site-ul web Shein în Europa, a făcut afirmații ecologice care erau „în unele cazuri, vagi, generice și/sau excesiv de emfazice, iar în alte cazuri, înșelătoare sau omise”.
Shein promovează colecția sa „evoluSHEIN by design” și utilizarea „fibrelor ecologice” ca fiind mai durabile.
Cu toate acestea, autoritatea italiană observă că aceste afirmații pot determina consumatorii să creadă că colecția este „complet reciclabilă”, ceea ce consideră a fi neadevărat, având în vedere fibrele utilizate și sistemele de reciclare existente în prezent.
„Declarațiile Shein cu privire la intenția sa de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 25 % până în 2030 și de a atinge zero emisii până în 2050 sunt prezentate … într-un mod vag și generic — și au fost chiar contrazise de o creștere reală a emisiilor de gaze cu efect de seră ale Shein în 2023 și 2024”, a remarcat AGCM.
UE intensifică controalele asupra comercianților chinezi online
Shein a afirmat într-o declarație pentru POLITICO că „a luat măsuri imediate pentru a răspunde preocupărilor” și că „a consolidat procesele interne de revizuire și a îmbunătățit site-ul web pentru a se asigura că toate afirmațiile privind mediul sunt clare, specifice și conforme cu reglementările”.
Italia este a doua țară din Europa care ia măsuri împotriva Shein, după ce Franța a amendat compania cu 40 de milioane de euro pentru reduceri false și greenwashing (n.r. ecologism de fațadă), în iulie.
În luna mai, Comisia Europeană a vizat Shein pentru presupuse încălcări ale legislației privind protecția consumatorilor, care implicau reduceri false și afirmații înșelătoare privind sustenabilitatea.
În ultimele luni, UE a analizat mai atent milioanele de colete ieftine care intră zilnic în UE, marea majoritate provenind de la comercianți chinezi precum AliExpress, Temu și Shein. Aceste companii au fost, de asemenea, investigate cu privire la vânzarea potențială de produse ilegale în temeiul Legii privind serviciile digitale.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.