Cabinetul de miniștri a aprobat astăzi instituirea Comisiei de cercetare prealabilă pentru declararea utilității publice de interes național a lucrărilor de extindere a Portului de Pasageri și Mărfuri Giurgiulești.
Proiectul derivă din necesitatea de dezvoltare a Portului de stat Giurgiulești prin extinderea capacităților de operare a fluxurilor internaționale de mărfuri și diversificarea tipurilor de activități logistice desfășurate în cadrul acestuia.
Comisia instituită va evalua oportunitatea extinderii și dezvoltării infrastructurii portuare, inclusiv a spațiilor destinate depozitării mărfurilor, importului, exportului și tranzitului de mărfuri, în conformitate cu interesul public național.
Reprezentanții autorităților publice centrale și locale incluși în componența Comisiei, vor formula în urma evaluării, soluții pentru extinderea Portului de stat Giurgiulești cu impact direct asupra atragerii de investiții, creșterii fluxurilor comerciale și generării de noi oportunități economice pentru agenții din sectorul transportului național și internațional.
Clarificări din partea MIDR privind procesul lansat de BERD.
În contextul informațiilor apărute recent în spațiul public referitoare la anunțul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) de a atrage un investitor strategic pentru Portul Internațional Liber Giurgiulești, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale vine cu precizări privind statutul actual al Portului și procesul anunțat de BERD.
Pe 29 decembrie 2004, Guvernul Republicii Moldova de la acea vreme a semnat un Acord de investiții „Cu privire la Portul Internațional Liber Giurgiulești”. Astfel, terenurile au fost date în arendă unor companii private pentru 99 de ani, iar Portul Internațional, care urma să fie construit de acele companii, a fost oferit în gestiunea acestora pentru 25 de ani. În prezent, compania privată „Danube Logistic” SRL, gestionarul Portului Internațional Liber Giurgiulești, este în proprietatea BERD.
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare a anunțat decizia de a atrage un investitor strategic pentru gestionarea Portului, prin vânzarea companiei care deține drepturile de administrare. În acest sens, Guvernul, împreună cu BERD, se va asigura că procesul de identificare a unui investitor strategic se desfășoară conform legislației și în interes național.
Reamintim că, tot la Giurgiulești, în apropierea PILG, funcționează Portul de Pasageri și Mărfuri – port gestionat de o companie de stat și care nu poate și nu este supus niciunei vânzări sau tranzacționări.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.