Acasă Social Apelul Consiliul Audiovizualului către toți furnizorii de servicii media audiovizuali, în contextul...

Apelul Consiliul Audiovizualului către toți furnizorii de servicii media audiovizuali, în contextul actualelor situații de criză

0

Consiliul Audiovizualului (CA) face un apel către toți furnizorii de servicii media audiovizuali, în contextul actualelor situații de criză, să se bazeze pe fapte verificate, să se abțină de la limbaj inflamator și să dea dovadă de maximă responsabilitate în elaborarea programelor audiovizuale. CA amintește distribuitorilor de servicii media că programele pe care le retransmit trebuie să respecte legislația Republicii Moldova și că este în sarcina lor să se asigure de acest fapt.

Apelul este făcut în contextul situațiilor de criză, de rând cu cea pandemică și de securitate în regiunea Europei de Est. În legătură cu acest fapt și în urma sesizărilor adresate autorității audiovizuale în spațiul public, Consiliul Audiovizualului amintește furnizorilor de servicii media prevederile din Codul serviciilor media audiovizuale, și anume: 

Articolul 11. Respectarea drepturilor și libertăților fundamentale(2) Sunt interzise programele audiovizuale: a) susceptibile de a propaga, incita, promova sau justifica ura rasială, xenofobia, antisemitismul sau alte forme de ură fondate pe toleranță sau pe discriminarea pe criterii de sex, de rasă, de naționalitate, de religie, de dizabilitate sau de orientare sexuală.

 Articolul 13. Asigurarea informării corecte(1) În virtutea dreptului fundamental la informare, furnizorii de servicii media trebuie să respecte următoarele exigențe: a) să asigure distincția clară între fapte și opinii;b) să informeze cu privire la un fapt sau un eveniment corect, iar informația să fie verificată și prezentată în mod imparțial și cu bună-credință.  În această ordine de idei, CA menționează că ​„buna-credință” nu este o noțiune abstractă, este un principiu fundamental care se regăsește și în prevederile dreptului Codului civil, art. 11 alin. (1): 

„Buna-credință este un standard de conduită a unei părți, caracterizată prin corectitudine, onestitate, deschidere și luarea în cont a intereselor celeilalte părți la raportul juridic”. 

! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.