Fostul vicepreşedinte al Parlamentului, Alexandr Slusari, este îngrijorat cu privire la situaţia din cadrul întreprinderii de stat Calea Ferată din Moldova (CFM). Într-o postare pe o rețea de socializare, Slusari propune ca această problemă să fie discutată la una dintre primele şedinţe ale noului Guvern.
„România și Ucraina propun Moldovei reluarea circulației trenurilor internaționale.
Direcția Chișinău-Odesa-Chișinău era una din cele mai rentabile pentru Calea Ferată Moldova în perioada de vară. Însă CFM refuză restabilirea circulației internaționale, motivând acest lucru prin faptul că… vagoanele sunt în stare deplorabilă.
Adică, pentru majorarea semnificativă a veniturilor întreprinderii strategice nu este posibil de reparat 20 de vagoane. Măcar din banii împrumutați, în baza unui plan concret și real de restabilire a circulației. În schimb, mii de angajați, care 6 luni nu primesc salarii, sunt trimiși la bănci după credite.
Vă amintesc ca circulația trenurilor internaționale a fost sistată în 2020 din cauza pandemiei și atunci nimeni nu a vorbit despre probleme cu vagoane. Oare timp de un an situația a devenit atât de dramatică, încât nu există nicio soluție pentru problema strategică, ce ține de venituri întreprinderii și salariaților acestei ?
Ce se întâmplă la Calea Ferată? Sabotaj, incompetența sau interes pecuniar de a falimenta entitatea strategică ? În orice caz, e nevoie ca urgent, la una din primele ședințe ale noului Executiv, să fie dezbătut subiectul CFM, inclusiv problema respectivă”, declară Slusari.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.