Acasă Extern Avioane doar pe hârtie: Rusia nu are cu ce înlocui flota occidentală

Avioane doar pe hârtie: Rusia nu are cu ce înlocui flota occidentală

0

„Fără tehnologii, fără uzine, fără ingineri”. În Rusia, în jumătate de an s-a reușit asamblarea unui singur avion de pasageri, în ciuda cerinței lui Putin de a reînvia industria aviatică după modelul URSS.

Programul amplu de revitalizare a industriei aviatice, lansat de autoritățile ruse la scurt timp după începutul războiului, cu scopul de a produce zeci de avioane pe an pentru a înlocui aeronavele Boeing și Airbus devenite inaccesibile, se confruntă cu un eșec, scrie moldova1.md.

Din cele 15 avioane de pasageri planificate pentru acest an, producătorii ruși au reușit să livreze transportatorilor doar unul, transmite agenția Reuters, citând datele serviciului elvețian de statistici aviatice ch-aviation.

Conform planului inițial al programului, aprobat acum doi ani, încă din 2023 uzinele aviatice rusești trebuiau să producă cinci avioane civile, în 2024 încă 40, iar în acest an să ajungă la 82 de unități – un nivel fără precedent în istoria modernă a Rusiei.

În realitate, în perioada 2022–2025, flota aviației civile s-a completat cu doar 13 aeronave noi – 12 Superjet-uri și un singur Tu-214. Acesta din urmă, însă, nu este folosit pentru zboruri comerciale de pasageri: aeronava stă la dispoziția vicepremierului Federației Ruse, Denis Manturov, a declarat pentru Reuters o sursă familiarizată cu situația.

Pentru o reînviere deplină a industriei aviatice în Rusia „nu există nici bază de componente, nici tehnologii, nici uzine, nici ingineri”, a declarat agenției o sursă din domeniul aviației, sub protecția anonimatului. „Pentru a crea toate acestea de la zero, vor fi necesari ani – dacă nu chiar decenii”, s-a plâns acesta.

Anul trecut, guvernul de la Moscova a revizuit deja radical planurile privind livrările de avioane autohtone către transportatori: în loc de 171 de aeronave promise pentru 2024–2025, companiile vor primi doar 21. Însă chiar și această țintă ar putea fi de neatins.

Între timp, flota de aeronave occidentale a companiilor ruse începe treptat să iasă din uz. Cel puțin 200 de avioane Boeing și Airbus vor trebui scoase din exploatare până în 2030, avertiza în martie directorul „Rosteh”, Serghei Cemezov.

În 2023, la o întâlnire cu președintele Vladimir Putin, acesta declara că retragerea masivă a aeronavelor „firmelor străine” va începe din 2025, deoarece ele vor necesita „reparații capitale și altele asemenea”.

! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.