Salariile angajaților de la Calea Ferată din Moldova (CFM) sunt prioritatea mea și a Ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale (MIDR). În ultimele luni sunt în dialog permanent cu conducerea CFM ca să identificăm soluții rapide, a afirmat astăzi într-o postare pe o reţea de socializare vicepremierul Vladimir Bolea, şeful MIDR, în contextul protestului feroviarilor din centrul capitalei.
„CFM trebuie să producă bani și să își onoreze obligațiile pentru munca angajaților, iar noi vom oferi absolut tot suportul și ne vom ocupa de politici și creare de premise pentru ca CFM să devină o instituție sustenabila. Suntem aproape de oameni și oferim soluții”, susţine Vladimir Bolea.
Potrivit oficialului, acum întreprinderea are un director în fața căruia a fost pusă o sarcină clară: redresarea situației și plata salariilor pentru oameni.
De ieri, Calea Ferată din Moldova este condusă de Sergiu Cotelnic. Candidatura noului director a fost anunţată de vicepremierul Vladimir Bolea. Acesta a menţionat că propunerea a venit din partea sindicatelor şi l-a caracterizat pe Cotelnic în stare să conducă acest sector strategic.
Potrivit oficialului, lucrurile de la CFM trebuie schimbate, oamenii trebuie să-şi primească salariile, iar Guvernul va fi alături de noul director ca acesta să poată face faţă lucrurilor.
„Am decis să-i oferim din rezerva de stat motorină pentru următoarele patru luni, pentru că înţelegem obectivul CFM este transportul de mărfuri, resurse financiare sunt foarte puţine, iar Guvernul îşi doreşte ca întreprinderea să fie funcţională”, a spus Bolea.
La rândul său, Sergiu Cotelnic a spus că are deja idei cum să achite salariile angajaţilor şi că va activiza toate resursele tehnice ca să optimizeze activitatea CFM.
Funcţia de director al Căii Ferate din Moldova a rămas vacantă după ce două săptămâni în urmă, fostul şef, Serghei Tomşa, şi-a depus demisia.
Mai mulți angajați ai CFM au ieșit astăzi la protest pentru a cere achitarea restanțelor la salarii și măsuri urgente pentru redresarea situației critice din sectorul feroviar.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.