Ieri, la trei minute de la decolarea de pe aeroportul Linate din Milano, aeronava Pilatus PC-12 înmatriculată în România care se îndrepta către Oblia a început să devieze de la ruta presabilită, dar și să trimită parametri anormali către turnul de control. La bord se afla miliardarul român Dan Petrescu, alături de familia lui, dar și alte cinci persoane. Avionul s-a prăbușit la scurt timp de la decolare. Nu au existat supraviețuitori.
Ultimul contact cu turnul de control
„De ce ați deviat? Ca să evitați turbulențe?”, au întrebat controlorii de zbor din centrul de control zonal Linate, care administrează traficul aerian din nord-vestul Italiei. Surse citate de publicația Corriere Della Serra au reconstituit întâmplarea sub condiția anonimității, întrucât nu au voie să dea declarații publice. „Nu” a fost singurul răspuns primit din partea pilotului.
În mai puțin de un minut aeronava Pilatus a dispărut de pe radare, fără să fi emis niciun semnal de ajutor sau fără să fi cerut să se întoarcă de urgență pe aeroport.
Omul de afaceri Dan Petrescu, soția acestuia și fiul lor au murit în tragedia aviatică cu opt morți, de ieri, de la Milano, potrivit presei italiene. Cu o avere estimată la 3 miliarde de euro, Dan Petrescu avea afaceri în domeniul imobiliar și al comerțului.
Experții trebuie să clarifice ce s-a întâmplat de la deviere până la prăbușire
În acel moment, potrivit prognozei meteo, în zonă era burniță ușoară, vântul era slab și erau nori la altitudine joasă. În timp ce trecea prin nori aeronava Pilatus a început să piardă altitudine, iar după 16 secunde s-a prăbușit. Accidentul aerian și fumul provocat de explozie și incendiu au dus la închiderea aeroportului Linate timp de 10 minute.
Anchetatorii de la Agenția Națională pentru Siguranța Zborurilor au preluat cazul, iar ei vor fi ajutați de informațiile înregistrate de „cutia neagră” a avionului.
Experții vor trebui să clarifice ce s-a întâmplat între momentul în care avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu a deviat de la ruta autorizată, dialogul scurt cu turnul de control și momentul în care avionul Pilatus PC-12 cu 8 persoane la bord începe să piardă rapid altutidine (25-30 de metri pe secundă). Datele preliminare colectate de trei platforme specializate arată totul s-a petrecut atât de repede încât piloții nici nu au avut timp să lanseze un semnal SOS.
Aeronava Pilatus PC-12 sosise în Milano din București în data de 30 septembrie. Ieri, la 12.52, avionul s-a deplasat din parcarea Linate Prime, terminalul zborurilor private, și s-a îndreptat către pista 36. La 13:04:08, aeronava a decolat îndreptându-se spre nord, zburând peste baza de hidroavioane din Milano, dar apoi s-a întors către sud. Odată ajuns deasupra caselor din Metanopoli, zborul deja deviase de la rută și prezenta anumite probleme. La 13:07:40, aeronava avansază cu 293 km/oră la o altitudine de 1631 de metri, dar două secunde mai târziu altitudinea scade la 1615 metri și viteza crește la 303 km/oră. După încă două secunde altitudinea scade cu încă 52 de metri.
Cu șapte secunde înainte ca avionul sa transmită ultimul semnal, este întregistrată viteza cea mai mare: 319 km/oră. Persoanele care cunosc aeroportul Linate au declarat pentru Corriera Della Serra că nicio procedură standard de decolare pe baza instrumentelor – care garantează despinderea verticală și orizontală de sol și orice obstacole în condiții de vizibilitate scăzută – nu necesită ca un avion să urmeze traiectoria adoptată ieri de avionul privat.
Experții consultați de Corriere Della Serra susțin că este posibil ca pilotul să se fi simțit rău sau să fie dezorientat odată ajuns în mijlocul norilor. Există totodată întrebări legate de experința și certificărilor pilotului.
Avionul a căzut peste o clădire în renovare. Imediat după impact, flăcările au cuprins mare parte din fațadă și din structura internă. Zeci de ambulanțe și autospeciale au fost dirijate spre imobilul cuprins de flăcări. Impactul a fost atât de puternic, încât incendiul provocat s-a extins și al vehiculele parcate pe strada de lângă imobilul lovit de avion.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.