Acasă Extern Topul televiziunilor care au primit bani pentru promovarea lui Nicușor Dan în...

Topul televiziunilor care au primit bani pentru promovarea lui Nicușor Dan în turul 2. Sume mari primite de România TV și Antena 3 CNN

0

Noul președintele ales al României, Nicușor Dan, a cheltuit peste 40,4 de milioane de lei în campania pentru turul doi al alegerilor prezidențiale din 18 mai, în timp ce contracandidatul său din 18 mai, George Simion, a plătit cu puțin peste 7 milioane de lei, potrivit datelor raportate până în prezent la Autoritatea Electorală Permanentă, informează site-ul de investigații Snoop.ro. Sumele nu sunt finale, sunt doar cele raportate până pe 20 mai.

  • Grupul de presă ZYX, din care face parte HotNews.ro, a avut contracte de publicitate politică, de câte 20.000 de euro (turul 1+turul 2) cu fiecare dintre cei doi candidați.

Nicușor Dan a plătit aproape 10 milioane de lei (circa 2 milioane de euro) pentru promovarea la televiziuni în turul al doilea de la prezidențiale, arată documentele depuse la AEP. 

Postul România TV, controlat de Sebastian Ghiță, a primit pentru difuzarea materialelor de publicitate politică pentru Nicușor Dan peste 4,6 milioane de lei, adică circa 900.000 de euro. 

Tot pentru turul al doilea de la prezidențiale, Antena3 CNN a încasat 2,1 milioane de lei de la candidatul independent, adică în jur de 400.000 de euro. La aceștia se adaugă o altă sută de mii de euro primită de cealaltă televiziune a familiei lui Dan Voiculescu – Antena 1. Deci un total de circa jumătate de milion de euro.

Pe locul trei se regăsește, în datele raportate la Autoritatea Electorală Permanentă și consultate de Snoop, B1 TV cu 1,26 milioane de lei (250.000 de euro)

Campus Media TV SRL (Digi24) a avut contracte în valoare de aproape 950 de mii de lei – 190.000 de euro.

Câți bani a primit Hotnews

„Grupul ZYX, din care face parte HotNews.ro, a avut contracte de publicitate politică în campania pentru prezidențiale, turul 1 și turul 2, pentru Nicușor Dan și George Simion. Suma este de 20.000 de euro în dreptul lui Nicușor Dan, turul 1 și turul 2, și tot 20.000 de euro pentru campania lui George Simion, turul 1 și turul 2. Sumele au fost pentru întreg grupul din care face parte HotNews, dar contracte au fost și cu Golazo.ro, B365.ro, vorbim despre tot grupul ZYX Group. Peste 80% din sume au fost la HotNews.ro. Toate materiale au fost marcate ca publicitate, am respectat toate regulile impuse de lege, dar și de propriul nostru cod”, a declarat Răzvan Ionescu, publisher ZYX Publishing Group.

Cine a mai primit bani pentru campania lui Nicușor Dan

Nicușor Dan a utilizat și o agenție intermediară, All Media Company, care a primit peste 700 de mii de lei pentru propaganda în presa scrisă, televiziuni și radio. În acest caz, nu apare destinatarul final al sumelor.

TERRAMIN MESH MARKETING S.R.L, firma care a colaborat cu Nicușor Dan și în turul 1 de la prezidențiale, a primit 12,1 milioane de lei, bani care au fost folosiți pentru promovarea online. Societatea intermediază banii între contul candidatului și site-urile care l-au promovat pe Nicușor Dan.

Tot pentru online, dar și alte servicii, candidatul independent a făcut plăți prin intermediul 44east place SRL, în valoare de 5,6 milioane de lei.

Sondajele l-au costat pe Nicușor Dan 3,3 milioane de lei, printre casele de sondare apărând Avangarde (Marius Pieleanu), CURS (Iosif Buble) sau Verifield.

Cheltuieli pentru cercetări sociologice s-au derulat și prin intermediul firmelor Baobab Studio SRL (deținută de Cristian Matei-Movilă), VPN Call SRL. Pe listă apare și numele sociologului Barbu Mateescu, contractul fiind cu un PFA.

Liviu Iolu, care la alegerile prezidențiale anulate a lucrat pentru Mircea Geoană, a încasat, potrivit datelor raportate la AEP pentru turul 1 și 2, peste 410.000 de lei (82.000 de euro).

Nicușor Dan a declarat împrumuturi în valoare de 37 de milioane de lei de la persoane fizice și 3,2 de milioane de lei din donații fizice.

Unde a cheltuit bani George Simion

Televiziunea RTV l-a promovat pentru 1,3 milioane de lei (circa 260.000 de euro) pe George Simion, factura fiind din 16 mai 2025. 

În turul doi, nu apare până în acest moment, vreo factură către Realitatea TV sau firma DBV Media House, prin care se face în mod regulat plățile către societatea controlată de familia Păcuraru. În primul tur, George Simion a fost promovat pe Realitatea PLUS în schimbul a 9 milioane de lei (1.8 milioane de euro).

  • Centralizarea cheltuielilor raportate până la 20 mai 2024 de candidatul George Simion arată că împrumuturile raportate pentru această campanie sunt de 24,8 milioane de lei, dar la capitolul cheltuieli sunt trecuți deocamdată doar 7,1 milioane de lei.

Thematic Digital SRL și Follow Digital Solutions au încasat pentru publicitatea politică online 3 milioane de lei (600.000 de euro), respectiv 2 milioane de lei (400.000 de euro). Firma este deținută de un cetățean moldovean, Nicolae Capcelea, membru AUR.

Beneficiarul final, site-urile care au publicat publicitate politică pentru George Simion, nu este cunoscut.

Avandor Labs a plătit 176.000 lei pentru publicitate online.

Alte firme care au plătit pentru publicitate online sunt Plastilina SRL (94.000 lei) și Soma Social (25.000 lei). 

Sondajele au fost realizate cu Sociopol, condus de Mirel Palada, și au costat aproape 300 de mii de lei (60.000 de euro).

! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.