Doar un tren din cele cinci modernizate în anul 2013 la uzina Grampet de la Pașcani, controlată de milionarul român Gruia Stoica, este funcțional. Declarația a fost făcută de fostul director de la Calea Ferată din Moldova, Oleg Tofilat.
Potrivit lui Tofilat, un tren este ars, altul înghețat, iar din celelalte trei doar unul este funcțional. Acesta spune că trenurile sunt într-o stare precară și au nevoie de reparații capitale, transmite SafeNews.md, cu referire la bani.md.
„Nu știu dacă mai este relevant alocarea banilor pentru niște garnituri care au fost produse acum 50 de ani”, a explicat fostul director CFM.
De menționat că în anul 2013, CFM a reabilitat cinci trenuri sovietice din Republica Moldova la Remar Pașcani, parte a grupului Grampet, controlată de milionarul român Gruia Stoica. Valoarea contractului de modernizare a celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.
Acestea au fost reabilitate pe vremea când ministrul Transporturilor era Anatol Șalaru, iar directorul CFM era Vitalie Strună, care a și fost anchetat pentru spălare de bani de la CFM. Valoarea contractului de modernizare a celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.
Două dintre garniturile reabilitate în România au luat foc de câteva ori. În luna decembrie 2022, locomotiva trenului Chișinău-Iași a luat foc și, după un an de la reabilitare, în 2014, unul din trenuri care se deplasa la Ungheni de asemenea a fost cuprins de flăcări.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.