Acasă Social Reformarea CFM. Spînu: Luăm în calcul reducerea numărului de angajați

Reformarea CFM. Spînu: Luăm în calcul reducerea numărului de angajați

0

Calea Ferată a Moldovei (CFM) se confruntă în continuare cu grave probleme economice. În acest context, autoritățile iau în calcul reducerea numărul de angajați la întreprindere în procesul de reformare.

Cel puțin asta declarat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care a menționat în cadrul unei emisiuni că reformarea Căii Ferate din Moldova este imperios necesară, scrie Radiomoldova.md.

„Calea ferată trebuie să treacă printr-o reformă serioasă și sunt două elemente pe care trebuie să le facem: să investim în infrastructură, ceea ce este rolul Guvernului (..)al doilea element care nu s-a întâmplat în ultimii ani este că compania trebuie să se optimizeze și să fie profitabilă. Dacă cifrele arată că această cale ferată poate fi gestionată cu o sută de oameni dar la moment sunt două sute, întrebarea este de ce? Noi am solicitat de mult ca fiecare cost să fie analizat, este nevoie de 10 contabili, sau sunt suficienți opt, este nevoie de 600 de oameni în pază sau trebuie să digitalizăm și ne ajung 300 de oameni. Statul nu poate plăti pierderile unei companii”, a declarat Andrei Spînu.

Potrivit ministrului, în prezent nu se atestă creșteri de datorii la salariile angajaților CFM, însă sunt restanțe la plata salariilor din trecut.

De menționat că la începutul acestei luni conducerea CFM, a anunțat că datorează angajaților peste 70 de milioane de lei. Întreprinderea exclude contractarea unui credit pentru salarii și se angajează să adune bani din vânzarea fierului vechi, dar și din chiriile de spații.

Anterior CFM a contractat un credit de la Agenția Proprietății Publice, printr-o întreprindere de stat pentru a acoperi restanțele salariale înregistrate la sfârșitul anului 2023, și primele luni ale anului 2024.

Nu este pentru prima dată când între­prinderea de stat acumulează datorii la pla­ta salariilor.

În anii 2020 şi 2021, CFM a fost la un pas de faliment din cauza problemelor finan­ciare, iar angajaţii întreprinderii de stat nu şi-au primit salariile chiar şi o jumătate de an. Restanțele depășeau suma de 150 de milioane de lei. Pentru că nu și-au ridicat salariile de luni bune, feroviarii au ieșit de mai multe ori la protest, blocând chiar și circulația trenurilor.

Un raport al Comisiei speciale crea­te atunci de Parlament pentru a investiga situația arăta că, în ultimul deceniu, „Calea Ferată din Moldova” a fost delapidată de peste un miliard de lei. Datoriile s-au acu­mulat după o serie de furturi de motorină, dar și de cheltuieli nejustificate.

! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.