Primul lot de 6 locomotive din cele 12 unități, procurate de Republica Moldova cu suportul instituțiilor financiare europene a ajuns la Chișinău. La evenimentul de întâmpinare a locomotivelor a participat președintele țării, Igor Dodon, ministrul Economiei și Infrastructurii, Sergiu Railean, șeful Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova, Peter Michalko și reprezentanți ai BERD, BEI și UE.
În discursul de inaugurare, Sergiu Railean a afirmat că această investiție va micșora consumul și cheltuielile pentru întreținerea locomotivelor, va scădea timpul de transport a trenurilor prin țară și va crește viteza circulației.
Totodată, Sergiu Railean a exprimat recunoștință partenerilor de dezvoltare: Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Banca Europeană pentru Investiții și Uniunea Europeană pentru tot suportul acordat în implementarea reformei Căii Ferate din Moldova, dar și a mulțumit echipei Ministerului Economiei și Infrastructurii, care a negociat și făcut posibil acest prim pas, parte din proiectul de reorganizare a CFM.
De asemenea, ministrul a menționat că un important proiect pe agenda Ministerului este modernizarea liniei de cale ferată cu ecartament european pe segmentul Ungheni-Chişinău. Acest proiect a fost inclus pe agenda comisiei interguvernamentale moldo-române și va deschide accesul transportului feroviar de mărfuri autohtone spre piața europeană.
Locomotivele au fost produse de compania kazahă General Electric, care a fost contractată de CFM în urma tenderului desfășurat în 2018.
Valoarea contractului de achiziție a 12 locomotive noi este de 45 milioane de euro. Acești bani au fost acordați ca împrumut de BERD și BEI. Cumpărarea locomotivelor face parte dintr-un proiect de restructurare a CFM, finanțat de BERD, BEI și UE. Costul total al proiectului este de 110 milioane de euro, din care 5 milioane de euro constituie grant din partea Fondului de investiții de vecinătate (NIF) al Uniunii Europene.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.