Premierul României, Ilie Bolojan, a discutat cu o delegație a Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) despre Portul Giurgiulești din Republica Moldova, aflat într-un proces de achiziție internațională.
Potrivit unui comunicat de presă al Guvernului de la București, „partea română a exprimat interesul pentru implicarea în acest demers, în coordonare cu Republica Moldova, cu obiectivul comun de a sprijini dezvoltarea regională și conectivitatea pe Dunăre și la Marea Neagră”.
„Un subiect abordat a vizat Portul Giurgiulești din Republica Moldova, aflat într-un proces de achiziție internațională inițiat de BERD. Partea română a exprimat interesul pentru implicarea în acest demers, în coordonare cu Republica Moldova, cu obiectivul comun de a sprijini dezvoltarea regională și conectivitatea pe Dunăre și la Marea Neagră”, scrie Moldpres.
La mijlocul lunii aprilie, BERD, proprietarul Portului Internațional Liber Giurgiulești, a lansat procesul de licitație internațională, pentru a identifica potențiali investitori care pot sprijini în continuare dezvoltarea principalului port maritim și fluvial al Republicii Moldova.
Ulterior, BERD a anunțat că a recepționat mai multe oferte din partea unor investitori regionali și internaționali privind achiziționarea Portului și că se află în negocieri avansate cu ofertanții selectați.
La mijlocul lunii iulie, Consiliul pentru Examinarea Investițiilor de Importanță pentru Securitatea Statului a aprobat solicitarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța, România, de a achiziționa compania „Danube Logistics”, operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești.
BERD este, din anul 2021, unicul proprietar al Danube Logistics SRL, operatorul portului.
Portul Giurgiulești este un nod logistic de importanță strategică ce oferă importatorilor și exportatorilor servicii de transbordare și depozitare a mărfurilor, cu acces la o infrastructură de transport trimodală.
Portul este amplasat pe sectorul maritim al fluviului Dunărea și permite acostarea navelor fluviale și a navelor maritime cu pescaj de până la 7 m și o capacitate de până la 10.000 tone. Fiind principalul port al țării, acesta gestionează peste 70% din comerțul exterior pe apă al Moldovei, asigurând lanțurile de aprovizionare pentru diverse tipuri de mărfuri și aducând beneficii semnificative economiei moldovenești.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.