O verificare inopinată la compania aeriană Angara, care opera avionul Antonov An-24 prăbușit joi în estul îndepărtat al Rusiei, soldat cu moartea celor 48 de persoane aflate la bord, a scos la iveală încălcări grave ale normelor de siguranță cu o lună înainte, relatează vineri Izvestia, cel mai vechi cotidian din Rusia, citat de Reuters.
Avionul construit cu 49 de ani în urmă s-a prăbușit în timp ce se pregătea să aterizeze, într-un incident care a evidențiat utilizarea în Rusia a aeronavelor vechi, din era sovietică, și a ridicat semne de întrebare cu privire la viabilitatea acestora, în contextul în care sancțiunile occidentale limitează accesul la investiții și piese de schimb.
Ministerul rus al transporturilor a declarat vineri că autoritățile de reglementare în domeniul aviației și celelalte organisme petente vor investiga activitățile Angara, o companie aeriană privată, pentru a verifica dacă aceasta respectă regulile federale de aviație, înainte de a lua o decizie privind viitorul său.
Vasili Orlov, guvernatorul regiunii Amur, unde s-a prăbușit avionul, a declarat vineri că anchetatorii lucrează la locul accidentului și că sunt luate în calcul două ipoteze principale privind cauzele prăbușirii: defecțiune tehnică și eroare de pilotaj.
Cutia neagră a avionului a fost recuperată și trimisă la Moscova pentru a fi analizată.
Ce au descoperit inspectorii la compania aeriană ce opera avionul
Citând documente consultate de la autoritățile ruse din domeniul aviației și al transporturilor, Izvestia a relatat că inspectorii de siguranță a transporturilor au efectuat un control inopinat la Angara în luna iunie, care a scos la iveală probleme legate de întreținerea avioanelor companiei.
Opt dintre aeronavele Angara au fost consemnate la sol temporar în urma inspecției, iar patru membri ai personalului tehnic au fost temporar suspendați de la efectuarea inspecțiilor tehnice.
Angara și Rostransnadzor, autoritatea de reglementare în transporturi, nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii, iar Reuters nu a putut verifica independent detaliile inspecției.
Izvestia a relatat că inspectorii au atras atenția asupra faptului că în documentele companiei apărea că anumite avioane fuseseră întreținute de angajați care, potrivit altor documente, nu lucrau în acele zile.
De asemenea, normele și metodele standard de întreținere nu erau respectate de către personal, unii dintre aceștia neavând calificările necesare pentru astfel de lucrări, potrivit Izvestia.
Într-un caz, documentele au arătat că un echipament special de testare necesar pentru verificarea panoului de control al unui avion nu fusese distribuit propriu-zis, deși alte documente indicau că cineva semnase că testul fusese efectuat.
„Vă solicit să prezentați un plan pentru remedierea neregulilor identificate, un raport privind cauzele acestora și măsurile luate pentru a preveni repetarea lor”, se arată într-o scrisoare trimisă de Rostransnadzor către Angara după inspecție, potrivit Izvestia.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.