Acasă Extern Misiunea elicopterului Ingenuity trimis de NASA pe Marte, prelungită

Misiunea elicopterului Ingenuity trimis de NASA pe Marte, prelungită

0

Ingenuity, elicopterul trimis de NASA pe Marte în urmă cu şase luni, conceput pentru a decola de cel mult cinci ori de pe scoarţa marţiană, a realizat deja 12 zboruri în atmofestera rarefiată a „Planetei Roşii”, iar misiunea lui va continua şi în perioada următoare, informează AFP. În faţa succesului uriaş al misiunii, agenţia spaţială americană a decis să o prelungească pe termen nedefinit, transmite SafeNews.md cu referire la tvr.ro.

Elicopterul Ingenuity a devenit însoţitorul de drum al roverului Perseverance, a cărui misiune constă în căutarea unor semne ale vieţii microbiene din trecutul planetei Marte.

„Totul se desfăşoară atât de bine”, a declarat, entuziasmant, Josh Ravich, coordonatorul departamentului de inginerie mecanică din cadrul misiunii Ingenuity. „Ne descurcăm mai bine decât ne aşteptam pe scoarţa marţiană”, a adăugat el.

Sute de persoane au contribuit la acest proiect, însă doar câteva zeci sunt în continuare implicate în prezent. Josh Ravich s-a alăturat misiunii Ingenuity în urmă cu cinci ani. 

„Atunci când am avut şansa să încep să lucrez la designul elicopterului, am avut aceeaşi reacţie ca multe alte persoane: ‘Oare chiar este posibil să zbori’ pe Marte?”, a dezvăluit specialistul american.

Provocarea nu este deloc una uşoară, pentru că atmosfera marţiană are o densitate de doar 1% din cea a atmosferei de pe Terra. Prin comparaţie, pe Pământ, o misiune echivalentă ar trebui să facă un elicopter să zboare la altitudinea de 30 de kilometri.

În plus, Ingenuity a trebuit să treacă cu bine peste o lansare la bordul unei rachete şi peste o asolizare controlată pe „Planeta Roşie”, pe 18 februarie 2021, la şapte luni după debutul călătoriei sale în spaţiu, pe durata căreia a rămas ataşat de roverul Perseverance, de care s-a desprins după sosirea pe Marte.

Alte dificultăţi ale misiunii: supravieţuirea în timpul glacialelor nopţi marţiene şi încălzirea cu ajutorul panourilor solare care îi încarcă bateriile, în timpul zilei; zborul în regim de autonomie graţie unei serii de senzori, deoarece întârzierile de comunicare între Marte şi Terra împiedică posibilitatea de a transmite instrucţiuni în timp real.

! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.