Republica Moldova a traversat în ultimii patru ani cea mai amplă etapă de investiții în infrastructură, a declarat viceprim-ministrul Vladimir Bolea în cadrul conferinței de presă dedicate prezentării bilanțului activității Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale pentru perioada 2021–2025.
Viceprim-ministrul a subliniat că ministerul a gestionat cel mai mare portofoliu de investiții, iar prin programele „Satul European” (edițiile I și II), „Satul European Expres”, „Grupe de Creșă”, „Europa este Aproape” și „Curtea Europeană” au fost implementate sute de proiecte care au adus schimbări vizibile în localitățile din întreaga țară. Mii de oameni beneficiază deja de acces la apă potabilă și canalizare, iluminat stradal modern, grădinițe și școli reabilitate, servicii publice calitative și drumuri modernizate.
Pe segmentul rutier, investițiile din Fondul Rutier și din surse externe au permis construirea și reabilitarea unor sectoare importante, printre care modernizarea drumului R16 Bălți–Fălești, construcția drumurilor de ocolire Troița Nouă și Comrat, reconstrucția primului sector al centurii municipiului Chișinău, finalizarea reabilitării sectoarelor drumului R1 Chișinău–Strășeni și Bahmut–Ungheni, construcția drumului de ocolire Bahmut și reabilitarea sectorului Comrat–Vulcănești.
În transporturi, au fost semnate acorduri de liberalizare a transportului rutier cu Uniunea Europeană, România și Ucraina, iar legăturile feroviare Chișinău–București, Chișinău–Kiev și Basarabeasca–Berezino au fost relansate. De asemenea, a început electrificarea liniei Iași–Ungheni, prima infrastructură feroviară modernă de acest tip din istoria țării, iar construcția Podului de Flori de la Ungheni marchează primul pod peste Prut construit după mai bine de 60 de ani. Studii de fezabilitate pentru alte patru poduri peste Prut sunt deja în desfășurare.
Aeroportul Internațional Chișinău a revenit în gestiunea statului și a fost redenumit Aeroportul Internațional „Eugen Doga”, fiind clasat printre cele mai performante aeroporturi europene pentru un trafic de până la 10 milioane de pasageri.
În domeniul construcțiilor și urbanismului, au fost introduse reguli moderne prin aprobarea noului Cod al Urbanismului și Construcțiilor, crearea Oficiului Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Construcții și Locuințe, și lansarea Registrului de Stat al Construcțiilor.
„Acest mandat a fost despre fapte, nu promisiuni. Despre drumuri care unesc oameni, rețele de apă și canalizare care aduc sănătate, poduri care apropie comunități și reguli care construiesc siguranță”, a subliniat Vladimir Bolea.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.






