Compania-mamă a Facebook și Instagram, Meta, se pare că ia în considerare interzicerea publicității politice în Europa la nivelul întregii companii, pe fondul temerilor că ar putea întâmpina dificultăți în respectarea noilor legi europene privind campaniile electorale.
Factorii de decizie politică de la Bruxelles propun norme care ar obliga grupurile tehnologice online, inclusiv Facebook și Google, să divulge informații despre reclamele politice, inclusiv cât au costat, cine a plătit pentru conținut și câte persoane le-au vizualizat.
Aceste propuneri au provocat îngrijorare în rândul directorilor Meta, care sunt îngrijorați de cât de largă ar putea fi definiția anunțurilor politice și de cât de greu ar putea fi să se conformeze regulilor, potrivit Financial Times.
Meta – care este condusă de Mark Zuckerberg, fondatorul și directorul general – se gândește acum dacă ar fi mai ușor să refuze toate reclamele plătite pentru campanii politice pe platformele sale pentru a evita să se supună legislației UE.
Impact financiar semnificativ pentru Meta
Corporația se numără printre o serie de companii de social media, inclusiv Twitter, care s-au confruntat cu critici pentru că au permis utilizatorilor să răspândească dezinformări și teorii ale conspirației pe platformele lor după alegerile prezidențiale din 2016 din SUA, ceea ce a generat temeri cu privire la modul în care alegătorii ar fi putut fi manipulați de acest conținut.
Facebook, în special, a fost criticată după ce s-a constatat că datele utilizatorilor au fost folosite de agenți ruși în acel an pentru a manipula alegerile – fapte care au ieșit la iveală prin scandalul Cambridge Analytica. Firma de consultanță politică, acum dispărută, a folosit datele a zeci de milioane de utilizatori Facebook fără consimțământul acestora pentru a ajuta clienții să direcționeze reclamele politice.
Deși inițial șefii Meta au rezistat presiunii de a verifica faptele din publicitatea politică, a continuat să suspende temporar reclamele de campanie pe site-ul său în perioada premergătoare unor alegeri importante, inclusiv votul prezidențial din SUA din 2020.
Decizia de a interzice reclamele politice în UE nu ar avea neapărat un impact financiar semnificativ, având în vedere că se spune că publicitatea politică reprezintă o proporție relativ mică din veniturile companiei.
Datele colectate de grupul de cercetare Insider Intelligence au declarat că publicitatea politică în SUA, care este una dintre cele mai mari piețe ale Meta, a generat venituri de 800 de milioane de dolari între 2019 și 2020, reprezentând mai puțin de 1% din totalul veniturilor din publicitate. Meta a raportat profituri de 29 de miliarde de dolari în 2020.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.