Acasă Extern Furturile din magazine provoacă pierderi record retailerilor germani

Furturile din magazine provoacă pierderi record retailerilor germani

0

Furturile din magazinele germane au crescut din nou, atingând un nou maxim istoric, transmite Bloomberg.

Un studiu publicat marți de institutul de cercetări EHI Retail Institute din Koln arată că pierderile de inventar în Germania au urcat anul trecut până la 4,95 miliarde de euro, în creștere cu 3% comparativ cu 2023 și cel mai mare număr înregistrat vreodată. Creșterea se datorează în mare parte unui avans de aproape 5% al furturilor clienților din magazine, până la 2,95 miliarde de euro. La rândul lor, angajații magazinelor au fost responsabili pentru pierderi de aproximativ 890 milioane de euro. Restul pierderilor a fost provocat de furnizori, personalul de serviciu sau erori organizaționale precum etichetare incorectă.

Raportul, bazat pe datele furnizate de 98 de retaileri din Germania, care operează peste 17.000 de magazine, a ajuns la concluzia că furturile și eforturile de prevenție împing prețurile în sus cu aproximativ 1,5%. Sectorul de retail din Germania asigură aproximativ trei milioane de locuri de muncă și generează vânzări anuale de aproximativ 630 de miliarde de euro.

Una dintre principalele provocări, susțin autorii studiului, o reprezintă rolul crescut al grupărilor infracționale organizate, care sunt considerate vinovate pentru aproximativ o treime din pierderile totale de inventar înregistrat anul trecut. Studiul precizează că hoții țintesc în special articolele mici, dar cu valoare mare, precum alcoolul și cafeaua din supermarketuri, aparatele de ras și parfumurile din farmacii și produsele electronice și hainele de firmă.

În același timp, inflația a făcut produsele de zi cu zi mai scumpe. ‘Este greu de spus dacă oamenii pur și simplu nu își mai permit anumite articole sau dacă este o formă de protest față de faptul că trebuie să plătească prețuri atât de mari’, susțin autorul studiului, Frank Horst.

Germania nu este singura țară care se confruntă cu această problemă. De la încheierea pandemiei, furturile din magazine au crescut în mai multe părți din Europa și SUA, ceea ce a obligat magazinele să angajeze detectivi interni, să pună dispozitive de blocare la produsele afișate și să introducă software sofisticate de supraveghere. Avansul sistemelor de tip self-checkout ar putea să contribuie și el la creșterea furturilor, ceea ce i-a obligat pe mulți retaileri să oblige clienții să își scaneze bonul înainte de ieșire.

! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.