870 de poduri poziționate pe drumurile publice naționale, lungimea totală a acestora fiind de circa 21 de kilometri se aflăîn gestiunea ”Administrația de Stat a Drumurilor”. Potrivit unui comunicat remis presei, 7 dintre poduri traversează râul Nistru, iar 5 trec peste râul Prut.
În funcție de starea tehnică a acestora, nesatisfăcătoare sunt 203 poduri, satisfăcătoare 326, în stare bună – 341 de poduri.
„Podurile care sunt clasate în stare nesatisfăcătoare, urmează a fi prioritizate în programe de elaborare a expertizelor tehnice, ulterior în programe de elaborare a soluțiilor de proiect privind reparația capitală.
Pentru cele în stare bună și satisfăcătoare sunt efectuate în permanență lucrări de întreținere curentă și periodică.
Durata de executare a lucrărilor este multianuală, în funcție de complexitatea și lungimea traseelor contractate”, menționează ASD.
Totodată, sursa citată subliniază că actualmente sunt în proces de expertizare sau elaborare a proiectelor de execuție privind reparația, remedierea defectelor și/sau degradărilor atestate circa 100 de poduri, acestea fiind prioritizate și propuse ulterior pentru a fi incluse în programele de reparații pentru următorii ani.
Câteva dintre proiectele finalizate în anii 2020 – 2021 sunt:
– Construcția podului peste râul Bîc și pasajului peste calea ferată pe drumul național M1 Frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, km 95-96 din municipiul Chișinău;
– Rеconstrucția podului ре drumul G71 R3 – Ialoveni – Băcioi – Sângera – R2, km 2 din orașul Ialoveni;
– Rеconstrucția podului peste râul Răut pe drumul G52 G50 – Cașunca – Prodănești – R14, în preajma localității Ștefănești din raionul Florești;
– Construcția pasajului peste calea ferată de pe drumul R16 Bălți – Fălești – Sculeni, km 18+800, finanțată prin împrumutul acordat Guvernului RM de către Banca Europeană de Investiții;
– Reparația podului de pe drumul R35 Comrat – Cantemir – R34, km 9+580;
– Reparația podului de pe drumul G75 R6–Peresecina–Hârtopul Mare–Cruglic–G72, km 22+140;
– M3 Chişinău – Comrat – Giurgiuleşti – frontiera cu România, km 4+010;
– Finalizarea primei etape de reparație a podului peste râul Prut, pe drumul M1, km 0+000, Leușeni, etc.
În proces de reparație sunt podurile de pe drumurile naționale:
– M3 Chișinău – Giurgiulești, km 151+25;
– M3 Chișinău – Giurgiulești, 170+458;
– M3 Porumbrei-Cimișlia;
– M5 Frontiera cu Ucraina – Criva – Bălți – Chișinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina, km 133,71, Bălți;
– Podul peste râul Nistru pe drumul R5, Vadul lui Vodă;
– Podul de pe drumul M1, km 108.97, Hrușevo;
– R21 Orhei – Bravicea, tronsonul Vatici – Morozeni, km 13, 60;
– R26 Bender – Căușeni – Cimișlia, km 72+945; 75,95; 76+485; 80,95;
– R30 Anenii Noi–Căuşeni–Ştefan Vodă–frontiera cu Ucraina (drum de ocolire a s. Troiţa Nouă), km 13+200;
– G21 Cimișlia – Iargara – Sărata Nouă, km 21,08;
Pentru reabilitarea podurilor clasate în stare tehnică nesatisfăcătoare și satisfăcătoare sunt necesare fonduri în valoare de circa 5,4 miliarde de lei (270 milioane euro).
- 1/14
- 2/14
- 3/14
- 4/14
- 5/14
- 6/14
- 7/14
- 8/14
- 9/14
- 10/14
- 11/14
- 12/14
- 13/14
- 14/14
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.