După mai bine de șase decenii, în 26 aprilie, vor începe lucrările de execuție a podului rutier peste Prut, la Ungheni. Construcția, care face parte din amplul proiect al Autostrăzii Unirii, urmează să fie încheiată în toamna anului 2026. Noua conexiune rutieră peste Prut va purta denumirea de „Podul de Flori”, în cinstea evenimentelor din mai 1990, când, pentru prima dată după al Doilea Război Mondial, frontiera a putut fi traversată liber.
În stânga Prutului, construcția podului, care este primul din seria celor cinci poduri noi peste Prut, va începe în zona satului Zagarancea, de lângă Ungheni, iar pe partea românească, în preajma satului Golăiești din județul Iași.
Potrivit Ministerului Transporturilor de la București, din toamna anului 2026 se va putea circula pe noul pod cu descărcările provizorii în drumurile din proximitate, până la finalizarea Autostrăzii Unirii în 2029-2030.
Contractul prevede execuția a 261 de metri de poduri noi peste Prut, câte un pod pentru fiecare sens de circulație, care va avea două benzi. Construcția va avea o lățime de aproximativ 25 de metri, dintre care partea carosabilă – 8 metri. Lungimea traseului va fi de un kilometru.
De asemenea, va fi construite puncte de control pentru trecerea frontierei, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și camioanelor.
Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni (pe teritoriul Republicii Moldova).
Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 30,5 milioane de euro prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.