Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS) informează că persoanele care și-au desfășurat activitatea în perioada de până la 1 ianuarie 1999 sunt nevoite să prezinte carnetele de muncă la CTAS.
Informația despre activitatea de muncă realizată până la data menționată urmează să fie înscrisă în conturile personale de asigurări sociale și actualmente se utilizează la stabilirea ajutorului de șomaj și indemnizației de incapacitate temporară de muncă.
CNAS mai menționează că informațiile date se vor utiliza ulterior pentru stabilirea pensiei.
Procesul de scanare a înscrierilor privind activitatea de până la 1 ianuarie 1999
Toate persoanele care nu sunt beneficiare de pensii și nu au prezentat până acum carnetele de muncă au posibilitatea de a se adresa la Casa teritorială de asigurări sociale din raza domiciliului. Pentru asta este nevoie de buletinul de identitate și carnetele de muncă deținute.
Carnetele de muncă sunt scanate și returnate posesorului în aceeași zi, fiind aplicată ștampila cu mențiunea „Scanat conform Hotărârii Guvernului nr. 426/2018”.
Persoanele care deja și-au scanat carnetele de muncă își pot vizualiza datele prin intermediul sistemului informațional „Acces CPAS”.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.