Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume au obţinut venituri în valoare totală de 7,28 trilioane de dolari, având 24,1 milioane de angajaţi în 45 de ţări, conform unui raport realizat de EY şi Universitatea din St. Gallen. Potrivit sursei citate, raportul Global Family Business Index prezintă modul în care au reacţionat companiile deţinute de familii la recentele turbulenţe din economia globală, transmite SafeNews.md cu referire la Tvr.ro.
Conform studiului, deşi afacerile de familie, în special cele din sectorul turismului şi HoReCa, au resimţit efectele pandemiei provocate de COVID-19, multe dintre acestea au profitat de context pentru a se reorienta.
Astfel, o serie de organizaţii şi-a reprofilat capacităţile de producţie pentru a crea articole esenţiale, precum viziere şi ventilatoare respiratorii, în timp ce altele au asigurat sprijin financiar altor companii, manifestându-şi angajamentul faţă de inovaţie şi o conştientizare profundă a responsabilităţii sociale.
Totodată, aceste organizaţii au dat dovadă de rezilienţă, în special afacerile de familie din sectorul produselor de larg consum, care au înregistrat, în medie, venituri în valoare de 15,39 miliarde de dolari.
Per total, companiile deţinute de familii, din acest sector, şi-au păstrat statutul de mari angajatori, având în medie 56,150 de angajaţi.
În pofida perioadei dificile din ultimul an, Europa continuă să fie o zonă geografică propice pentru aceste organizaţii.
Germania este ţara de origine pentru 16% dintre companiile din cadrul studiului, reflectând soliditatea economiei germane şi tradiţia înfiinţării de afaceri de familie în această ţară, în care 90% dintre companii sunt deţinute de familii.
O treime dintre afacerile de familie incluse în studiu îşi au sediul pe continentul american, SUA înregistrând cel mai mare număr de astfel de companii (119, echivalentul a 24% dintre acestea).
Autorii raportului arată că aceste organizaţii contribuie cu 2,48 trilioane de dolari la veniturile înregistrate în regiunea Americii de Nord şi de Sud şi au 6,4 milioane de angajaţi. Câteva dintre cele mai mari întreprinderi private deţinute de familii la nivel global, din punctul de vedere al veniturilor, îşi au sediul în SUA.
Pe de altă parte, 55 dintre companiile care provin din China continentală, Hong Kong, Taiwan, Japonia şi Coreea de Sud generează 87% (835 de miliarde de dolari) din veniturile totale din regiunea Asia-Pacific.
Din Asia provin trei dintre cele mai mari 20 de companii, precum şi cea mai veche afacere de familie inclusă în studiu, Takenaka Corporation din Japonia, cu o istorie de peste 400 de ani.
În contextul în care tot mai multe organizaţii îşi asumă angajamente faţă de diversitate şi incluziune şi faţă de standardele de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG), afacerile de familie continuă să pună un accent tot mai mare pe aceste zone.
Vârsta medie a membrilor consiliilor de administraţie ale companiilor analizate este de 61 de ani şi 80% dintre acestea nu au membri ai consiliilor de administraţie, care fac parte din familie, cu vârsta mai mică de 40 de ani.
Potrivit aceluiaşi studiu, folosirea cunoştinţelor, ideilor, tehnologiilor şi abilităţilor digitale ale noii generaţii le-ar putea susţine dezvoltarea, într-un mediu în care preferinţele clienţilor se află în continuă schimbare.
În 2021, procentul companiilor cu femei în cadrul consiliilor de administraţie a atins 31%. În acelaşi timp, doar 5% (27) dintre companiile deţinute de familiile incluse în studiu au directori generali femei, în mod similar cu procentul de 8% (41) înregistrat în cazul companiilor din clasamentul Fortune Global 500.
Acordând mai multă atenţie angajamentelor ESG, afacerile de familie se îndreaptă spre atingerea unor noi obiective. Cel puţin 53% dintre companiile deţinute de familii incluse în studiu raportează în conformitate cu indicatorii ESG oficiali.
Jumătate dintre acestea (51%) sunt din regiunea EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa), urmate de companiile din regiunea America de Nord şi de Sud (30%) şi de cele din Asia-Pacific (19%). Raportarea ESG reprezintă oportunitatea de a demonstra impactul pozitiv pe care companiile deja îl generează şi poate ajuta la atragerea de noi angajaţi, la câştigarea de noi clienţi şi la creşterea veniturilor.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.