Apple a fost de acord să plătească 95 de milioane de dolari (77 de milioane de lire sterline) pentru a soluționa un proces în care se susține că unele dintre dispozitivele sale ascultau oamenii fără permisiunea lor. Gigantul tehnologic a fost acuzat că își asculta clienții prin intermediul asistentului său virtual Siri. Reclamanții susțin, de asemenea, că înregistrările vocale au fost partajate cu agenții de publicitate. Apple, care nu a recunoscut nicio abatere, a fost contactată pentru comentarii, scrie bbc.com.
Avocații Apple mai spun că vor confirma că au „șters permanent înregistrările audio Siri individuale colectate de Apple înainte de octombrie 2019”. Dar reclamanții spun că firma de tehnologie a înregistrat persoane care au activat asistentul virtual în mod neintenționat – fără a folosi fraza „Hei, Siri” pentru a-l trezi.
Și spun că agenții de publicitate care au primit înregistrările ar putea apoi să caute cuvinte-cheie în ele pentru a direcționa mai bine reclamele.
Apple a propus ca data deciziei să fie 14 februarie la tribunalul din Oakland, California. Procesele de acțiune colectivă funcționează prin faptul că un număr mic de persoane se prezintă în instanță în numele unui grup mai mare. Dacă acestea au succes, banii câștigați sunt plătiți tuturor reclamanților.
Conform documentelor judiciare, fiecare reclamant – care trebuie să fie stabilit în SUA – ar putea primi până la 20 de dolari pentru fiecare dispozitiv cu Siri pe care l-a deținut între 2014 și 2019.
În acest caz, avocații ar putea lua 30% din onorariu plus cheltuieli – ceea ce se ridică la puțin sub 30 de milioane de dolari. Prin această înțelegere, Apple nu numai că neagă comiterea de infracțiuni, dar evită și riscul de a se confrunta cu un proces care ar putea însemna o plată mult mai mare. Compania din California a câștigat 94,9 miliarde de dolari în cele trei luni până la 28 septembrie 2024.
Apple a fost implicată într-o serie de procese colective în ultimii ani. În ianuarie 2024, a început să plătească într-un proces în valoare de 500 de milioane de dolari în care se susținea că a încetinit în mod deliberat iPhone-urile în SUA.
În martie, a fost de acord să plătească 490 de milioane de dolari în cadrul unei acțiuni colective conduse de Consiliul Județean Norfolk din Regatul Unit.
Iar în noiembrie, grupul de consumatori Which? a inițiat o acțiune colectivă împotriva Apple, acuzând-o că a înșelat clienții prin intermediul serviciului său iCloud.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.