Fiecare a cincea petiție la Comisia Națională a Pieței Financiare este legată de fraude bancare. CNPF anunță o creștere accentuată a numărului de petiții privind fraudele bancare și lansează un șir de recomandări cetățenilor, transmite IPN.
Potrivit CNPF, cetățenii sunt apelați de persoane necunoscute care se prezintă reprezentanți ai băncii unde dețin cont și informează despre o pretinsă extragere de bani din cont. Astfel, sub pretextul de a oferi ajutor, escrocii obțin datele necesare pentru a extrage banii disponibili pe card.
Pentru a nu deveni victima unor astfel de situații, CNPF aduce la cunoștința cetățenilor că niciun angajat al băncii nu solicita vreodată date confidențiale ale deținătorilor de carduri, precum numărul cardului, data expirării, codul CVV, pinul cardului, parolele de acces la contul online sau codurile de unică folosință primite prin SMS pentru confirmarea efectuării unei tranzacții.
Cetățenii sunt însemnați să fie vigilenți și să nu ofere datele menționate, să nu acceseze link-uri suspecte, să activeze serviciul SMS-notificări, pentru a fi informați imediat despre orice tranzacție efectuată cu cardul, să activeze opțiunea de aplicare a limitelor pentru operațiunile cu cardul și să raporteze orice activitate suspectă la banca ce îi deservește.
! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.