Acasă Social Capcană în factura unei femei din Chișinău? Kilowați omiși în decembrie, facturați...

Capcană în factura unei femei din Chișinău? Kilowați omiși în decembrie, facturați la preț dublu în ianuarie

0

O femeie cu domiciliul în Chișinău a semnalat o problemă legată de factura sa la energie electrică, care a ajuns la aproape 5.000 de lei pentru luna ianuarie.

Potrivit femeii, de regulă, factura pentru lunile de vară, dar și începutul de toamnă, varia între 1.000-1.200 de lei, dar, spre marea ei uimire, pentru lunile noiembrie și decembrie, a primit o factură mult mai mică decât de obicei, suma căreia nu depășea 650 de lei, scrie noi.md.

Examinând facturile și datele de la contor, femeia și-a dat seama că pentru luna decembrie, aproximativ 600 de kilowați nu au fost incluși în factură, iar în ianuarie – când tarifele au fost majorate – ar fi fost incluși toți kilowații consumați anterior, suma totală spre plată ajungând la 4.900 de lei. 

Ulterior, femeia s-a adresat la Premier Energy, cerând explicații pentru această situație. Responsabilii companiei au justificat că datele din contor sunt colectate o dată la trei luni, motiv pentru care consumul real nu a fost reflectat corect în facturile anterioare. 

După insistențele sale, a fost efectuat un recalcul, iar o parte din kilowații consumați anterior au fost facturați la tariful vechi de 2.340 de bani în loc de 4.100 de bani, ceea ce a dus la reducerea sumei totale la 3.883 de lei, în loc de 4.943 de lei.

Situația i-a revoltat și pe alți locuitori ai capitalei, care s-au trezit în aceeași situație ca cea a femeii. Aceștia consideră că totul este o „schemă” bine pusă la punct, menită să impună consumatorilor noul tarif. 

„Este un jaf pe față! În decembrie ne-au trecut doar 100 kW la prețul vechi, iar dintr-o dată, în primele 10 zile din ianuarie, consumul a explodat la 300 kW, exact cât să ne taxeze cu noul tarif. Și asta în condițiile în care vremea era caldă. La noi, pentru două apartamente, factura a ajuns la 7.000 de lei. Cum se explică asta?”, se întreabă un bărbat. 

În urma solicitării unui comentariu de către redacția Noi.md, compania Premier Energy a transmis un răspuns oficial, explicând că relația dintre client și furnizorul de energie este reglementată de cadrul legal, iar datele de consum sunt confidențiale. Întrucât solicitarea nu a inclus numele consumatorului și adresa locului de consum, compania nu poate verifica și analiza cazurile respective. 

„Totuși, din descrierea oferită, înțelegem că acest consumator s-a adresat deja companiei noastre și a primit explicațiile necesare referitoare la neclaritățile semnalate, inclusiv obținând refacturarea ultimei facturi. În acest context, menționăm că, având în vedere cadrul nostru reglementat, toate aspectele legale au fost luate în considerare la analiza și soluționarea cererii, iar consumatorul are libertatea de a decide dacă este sau nu de acord cu aceste măsuri, având în continuare posibilitatea de a-și proteja drepturile în cazul în care consideră că au fost afectate”. 

Compania subliniază că procesul de facturare este reglementat de ANRE și că, în cazul modificării prețului energiei electrice, consumul este distribuit pe zile, conform consumului mediu zilnic de energie. Dacă citirea contorului nu se poate face la timp, furnizorul poate emite o factură estimativă, urmând ca aceasta să fie ajustată ulterior. 

„În situațiile în care citirea contorului este împiedicată de factori obiectivi, cum ar fi lipsa accesului la contor, furnizorul are dreptul de a include estimări de consum în factură. Ulterior, după citirea reală a contorului, factura va fi ajustată în consecință. De asemenea, este important de menționat că o factură emisă pe baza unui consum estimat nu este considerată eronată. În cazul modificării prețului energiei electrice, conform regulamentelor ANRE, operatorul de sistem determină cantitatea de energie furnizată în perioada de facturare, pe baza consumului mediu zilnic de energie. Acest detaliu este inclus pe fiecare factură, pentru a informa corect consumatorii”, menționează reprezentanții companiei. 

Totodată, Premier Energy încurajează consumatorii să utilizeze canalele de comunicare disponibile, inclusiv serviciul de suport telefonic la 022 43 11 22, aplicațiile online și metodele de plată rapide.

! Acest articol este proprietatea SafeNews.md și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face DOAR în limită maximă de 1000 de semne. În mod OBLIGATORIU cu indicarea în TITLU a sursei citate, iar în text cu LINK ACTIV către pagina acestui articol. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui ACORD prealabil întocmit cu redacția portalului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.